Românii sunt proşti? Da, cred comercianţii marilor lanţuri de magazine

… care în afară de faptul că-şi ascund carnea stricată în mici condimentaţi excesiv şi carne tocată cu boia, cum vedeţi frecvent la tv, fura şi la preţurile de la raft, bătându-şi joc pe faţă de banii romanilor. Un exemplu (minor ar spune unii, semnificativ spun eu) este cel al produselor uzuale, pe care ar trebui să le cumpere tot romanul. Un amic, Cristi Mihăilescu, postează pe facebook două fotografii cu acelaşi produs vândut de supermarketul Kaufland în Germania şi în România. În Germania preţul este 1,69 euro iar în România 14.99 lei adică 3,34 euro/borcanul.

Kaufland (1) Pozele le vedeţi în front, le mai pun odată, să le vedeţi mai bine. Ca să fiu mai clar, este vorba despre preţul produsului Ungarische Gurken – castraveciori la borcan!
Dau share postării lui Cristi şi pe pagina de facebook a Kaufland-ului. Primesc răspunsurile următoare:

Kaufland România Bună, Dragoş. Conform detaliilor de pe etichete, preţul pe kilogram este foarte similar în ambele tari. Preţul pe kilogram în România este menţionat 20,82 lei, iar în Germania, 4,7 euro/kg echiv. A 21,15 lei la un curs aproximativ al euro. Sperăm să îţi fie de folos clarificările şi pentru alte informaţii îţi stau la dispoziţie. (Maria)

Răspund: Dragoş Vasilescu: Preţul de vânzare al produsului este dublu în magazinele din România, iar explicaţia dvs mi se pare un pic forțată. Nicio problemă, vom monitoriza prețurile comparativ și le vom face publice.

Kaufland raspunsuriKaufland România Bună, Dragoş. În acest caz preţul pe kilogram al produsului este similar în ambele tari, conform explicaţiilor de mai sus. În general pot exista diferenţe de preţuri de la o ţară la alta, întrucât există mai mulţi factori implicaţi în stabilirea preţului de vânzare al unui produs. Indiferent despre ce produs este vorba, te încurajăm să ne contactezi la Centrul Relaţii Clienţi atunci când ai o nelămurire pentru a se face verificări şi a primi un răspuns. Numai bine. (Maria)

Kaufland România Bună, Dragoş. Am revenit cu răspuns la mesajele tale şi te asigur că dorinţa noastră este de a-ţi oferi clarificări. În plus, colegii noştri de la Centrul Relaţii Clienţi, responsabili de înregistrarea şi soluţionarea sesizărilor îţi vor oferi tot sprijinul necesar în orice situaţie ce ţine de magazinele noastre. Îi poţi apela la 0800.080.888. O zi frumoasă. (Maria)

Nu mi-au fost de folos clarificările Mariei şi m-am apucat de documentare şi calcule. Am vorbit cu nişte amici care lucrează în sistemul Kaufland, cu alţi care fac transporturi şi am făcut nişte calcule legate de produsul repectiv:

4,24 euro x 4,5 (curs euro) = 19,12 lei preţ/kilogram Germania;
20,82 lei/4,5 (curs euro) = 4,82 euro preţ/kilogram România.
Până aici e mică diferenţă de doar… 1,70 lei. Mai departe:
1,69 euro preţ/borcan raft Kaufland Germania x 4,5 (curs euro) = 7,60 lei
14.99 lei preţ/borcan Kaufland România: 4,5 (curs euro) = 3, 34 euro
3,34 – 1,69 = 1,65 diferență
1,65 x 4,5 (curs euro) = 7,43 lei din prima!

Săpând mai departe am găsit:

Preţ maxim producător Ungarische Gurken (fără discount de volum, discount pe care sistemul Kaufland in are sigur) = 0,71 euro/borcan = 3,20 lei
Transport in UE = 0,10 euro/borcan = 0,45 lei
Cheltuieli depozitare, transport local, aranjare, prezentare = 0, 75 lei/borcan
3,30 + 0,45 + 0,75 = 4,4 lei
TVA 9% = 0,40 lei (care se recuperează)
4,4 + 0,40 = 4,8 lei
Adaos comercial 100% (!!!) = 4,8 lei = 9,6 lei. Până la 14, 99?

khneungarischegurkenDe ce românii trebuie să plătească mai mult pe un banal borcan de castraveţi? Ce conţine în afară de castraveţi ungureşti, ardei iute, sare apa şi câteva boabe piper şi muştar? Inteligenţa lui Merkel? Buricul lui Orban sau ce? OPC-ul, ANAF-ul, DNA-ul nu fac cumpărături de la Kaufland? Dacă pe ei nu-i doare pe noi da. Şi nu neapărat cei cinci lei în plus, (care la cei cu bani puţini se cunosc al dracului de mult, sunt cinci pâini), ci aşa, ca principiu şi pentru că suntem luaţi de proşti. Noroc că lumea-i mică acum iar românii de pretutindeni comunica între ei.

Kaufland-ul bagă texte la greu:

  • Satisfacţia clienţilor marchează acţiunile noastre zilnice.
  • Poziţia noastră în piaţă este determinată de un raport superior calitate/preţ. Da, da, daaa!

Dacă aveţi poze cu alte produse din lanţul Kaufland de oriunde, trimiteţi-le, le aştept. Să vedem care e diferenţa şi de ce? Ce partid încasează sponsorizările? Ca romanii nu sunt proşti, câteodată doar fac pe proştii, dar nici chiar aşa!

Anunțuri

22 de gânduri despre „Românii sunt proşti? Da, cred comercianţii marilor lanţuri de magazine

  1. Ai auzit de capitalism? Ar trebui pr ca banuiesc ca l.ai vrut implementat si in Romania. Ei, afla ca asa functioneaza, in linii mari pretul este stabilit de balanta cerere-oferta. Nu am date despre volumul de vanzari de castraveti in Romania, Bulgaria sau Germania, si nici nu am nevoie. Nici o legislatie pur capitalista nu interzice preturi diferite la acelasi produs in piete diferite. Am gasit diferente de preturi la acelasi produs in Auchanul de pe 1 Decembrie si cel de pe Th Paladi, care sunt la 2 km departare. Ei si? Asa functioneaza capitalismul. Cumparatorul nu este obligat sa achizitioneze produsul; lasa sa putrezeasca castravetii aia pe raft, care.i problema?
    Cand esti ignorant si nu intelegi cum functioneaza lumea ai impresia ca totul lucreaza impotriva ta.

    Apreciază

    • Capitalismul înseamnă altceva: respectarea pe cât posibil a unui cod comercial. Doar în România preţurile sunt diferite, în toate lanţurile de magazine din UE, acelaşi produs are acelaşi preţ (plus/minus 2%) doar la noi e ca dracu! Iar ignoranţi sunt cei ce tolerează asemenea practici şi sunt de acord cu ele. Ignoranţi? NU, nesimţiţi sau interesaţi.

      Apreciază

  2. Cît timp nu există o lege care să impună prețuri maximale și nici nu sunt singurii castraveți din raft, nu văd unde e problema. Plus că, dacă vei da o căutare pe orice produs ce se vinde on-line vei descoperi diferențe de peste 50% și între magazinele românești. La urma urmei, piața reglează prețul. Și sunt sigur că dacă ai fi patron de magazin alimentar propriu sau director la Kaufland România, dacă marfa se cumpără, tot cu 14,99 lei ai vinde borcanul de Ungarische Gurken. Pentru că, deși pare același lucru, contează foarte mult de care parte a tejghelei te afli.

    Apreciază

    • Ai dreptate dar mai există şi legile comerciale. Cei cu buticuri nu fac parte dintr-un lanţ comercial şi nu sunt obligaţi să respecte regulă. Dar… un pachet de ţigări costa la fel în Baia Mare şi în Bucureşti. Să nu-mi spui că aia nu e o regulă impusă şi „e altceva”. E fix la fel!

      Apreciază

      • Din cîte știu, la țigări, fiind vorba de accize, e o piață oarecum reglementată. Nu cred că s-ar dori una la fel la toate produsele.

        Apreciază

      • Exact ce ziceam mai devreme. De ce nu? In lumea cilivata exista astfel de reglementari. Cui nu i-ar conveni? Cumparatorii ar trebuie sa decida asta nu vanzatorii…

        Apreciază

  3. Nu inteleg ce-i asa de greu de inteles. La poza asta, data share de zeci de mii de ori, aproape 99% de comentarii pe linga subiect. Nici macar fufa aia de la Kaufland Romania n-a inteles nimic si da niste explicatii total aiurea.

    Pretul e eronat, deoarece cineva a bagat date gresite in baza de date, confundind pe deasupra milimetri cu grame. Orice borcan sau conserva are pe eticheta 3 valori:
    – volumul, cu titlu informativ si nerelevant pentru pret, in cazul de fata 720ml
    – greutate neta, adica lichid + castraveti ,in cazul de fata 670gr
    – greutate neta scursa, adica castravetii, in cazul de fata 360gr.

    Presupun ca persoana care a calculat pretul borcanului bazat pe datele 20,82 lei/kg a facut doua greseli:
    – a confundat mililitri cu grame. Pretul de baza e lei/kg si nu lei/ml.
    – a folosit date gresite pentru a calcula pretul, multiplicind volumul borcanului cu pretul de baza, adica 0,720 x 20,82 = 14,99 in loc de 0,360 x 20,82 = 7,49.

    Unii vor spune ca este prea complicat si de ce e nevoie de atita informatii, care te pot deruta. Daca ai inteles principiul, nu-i deloc complicat, ci transparent, pentru ca daca, asa cum mi-a sugerat cineva, ai spune borcanul costa X, atunci unii vor pune 360gr in borcan, iar altii 200gr. Asa esti sigur ca totul e corect.

    Pretul este astfel aproape identic cu cel din Germania si din cauza TVA-ului asemanator, 9% vs. 7%.

    Concluzie: este vorba de o greseala omeneasca si nu de ceva intentionat sau de rea credinta. Ar fi, de altfel, pentru orice supermarket o timpenie sa faca asemenea „greseli” in mod intentionat.

    Normal ar fi sa fie trasa de urechi persoana care a bagat gresit acele cifre in baza de date, am putea spune ca in cazul de fata a confundat borcanele.

    Apreciază

  4. Greseli se fac peste tot, ar fi bine daca ar fi atentionat, deoarece poate face o greseala de gindire si atunci toate preturile nu vor fi corecte. Cum am mai scris, nici macar fata aia care da raspunsuri la Kaufland, n-a inteles principiul, ci se eschiveaza cu tot felul de explicatii aberante.

    Dar, inca odata, ca sa fie clar, e doar o GRESEALA OMENEASCA, nimic mai mult.

    Apreciază

  5. Greseli se fac peste tot, ar fi bine daca ar fi atentionat, deoarece poate face o greseala de gindire si atunci toate preturile nu vor fi corecte. Cum am mai scris, nici macar fata aia care da raspunsuri la Kaufland, n-a inteles principiul, ci se eschiveaza cu tot felul de explicatii aberante.
    Dar, inca odata, ca sa fie clar, e doar o GRESEALA OMENEASCA, nimic mai mult.

    Apreciază

  6. Asta asa e, din pacate… Si marea intrebare este daca nu cumva si alte preturi au fost calculate eronat. Ma uit tocmai pe facebook la Kaufland Romania si mie clar ca nici pina azi n-au inteles c-au facut o greseala. Poate cineva ar trebui sa-i lamureasca, altfel vor persista mai departe in prostia lor.

    Incredibil, comentariu publicat acum 50 de minute:
    „Bună, Dan. Am facut verificări amănunţite, iar produsul la care faci referire provine din Germania. Preţul final este influențat de o serie de factori precum preţul de achiziţie şi costurile de transport. Te asigurăm că în magazinele noastre găseşti o varietate de castraveţi muraţi cu preţuri pentru toate buzunarele. Zi frumoasă (Nicole)”

    Apreciază

  7. Da, sunt convins ca este, errare humanum est, dar acele fete sunt de o incompetenta crasa. Le-am scris cu explicatii si calcule, ca vad ca nimeni nu explica clar despre ce e vorba, sa vedem daca si ce raspund.
    Uite si aici la firma la care lucrez s-a intimplat ceva asemanator. Am trimis un pachet de piese in Slovacia prin DHL. Nimic deosebit, 11kg. Colega mea, care se ocupa de ani buni cu transportul, a facut o greseala cind a anuntat pachetul la DHL si pe label a aparut 110kg. Din fericire, am observat si am corectat greseala la timp. Explicatia greselii: DHL online foloseste sistemul american, iar UPS cel european. Adica DHL nu intelege virgula. Ea a scris 11,0 si a printat labelul, fara sa-l controleze. Probabil ca dupa un timp clientul (l-am trimis pe nr. lui de cont DHL) ar fi primit o factura putin incarcata… si cum poti sa mai dovedesti ca ai trimis doar 11kg?
    Ai putea atunci sa tragi concluzia ca firma noastra a facut asta intentionat?
    Asemenea lucruri se intimpla, traim intr-o lume complexa. Important este sa corectezi si sa incerci pe viitor sa eviti aceste greseli.

    Apreciază

  8. În cazul ăsta nu este o eroare, este o mărire de preţ clasică în beneficiul lanţului de magazine Kaufland. Dacă s-ar fi întâmplat într-un singur magazin era o greşeală, dar în cazul ăsta nu e. Voi publica şi alte preţuri ale unor produse care în toate magazinele din lanţ din UE au preţul mai mic cu cel puţin 40%. Românii sunt mai proști?

    Apreciază

  9. In mod normal ar trebui sa fie pretul gresit la toate magazinele din Romania, din cite stiu preturile se fac undeva central si in nici un caz intr-o filiala. Daca si alte preturi sunt asemanator „umflate” si ei persista in continuare in a da explicatii pe linga subiect, atunci e vorba de o „greseala voita” si cineva baga diferenta in buzunar. In acest caz, ar trebui contactata centrala din Neckarsulm.

    Ca sa fie clar, produsele au acelasi pret de baza net in toata UE, nemaiexistind vama. Pretul transportului este minimal si nu duce la scumpirea pretului net. Singura diferenta este generata de TVA-uri diferite, dar in cazul de fata diferenta intre 7 si 9 la suta e minimala.

    Apreciază

  10. Dupa ce-am citit o groaza de comentarii pro si contra pe fb, am ajuns la concluzia ca 99% nu inteleg principiul. De curiozitate am cautat preturi de la alte magazine romanesti, o adevarata debandada!

    Iata un bun exemplu:
    http://www.emag.ro/supermarket/castraveti-murati-9-12-1550g-delhaize-64096/pd/D6V01BBBM/
    Volumul borcanului: 1550ml
    Greutate neta scursa: 850gr (belgienii se pare ca nu dau si greutate neta inclusiv apa)
    Pret kg: 6,45 lei
    Pret vinzare INCORECT: 9,99 lei adica 6,45 x 1,55
    Pret corect ar trebui sa fie 6,45 x 0,85 = 5,49 lei

    Acelasi produs pe o pagina belgiana:
    Pret kg: 1,94 Euro
    Pret vinzare CORECT. 1,94 X 0,85 = 1,65 Euro 1,65

    Aceeasi socoteala gresita si aici:
    http://www.emag.ro/supermarket/castraveti-in-otet-2-5-cm-400g-delhaize-64098/pd/DGV01BBBM/
    http://shop.delhaize.be/fr-be/Epicerie-salee/Condiments/Cornichons/Cornichons-7C-Vinaigre-7C-Extra-fins/p/S2000053100012130000

    Exemplu de fasole in conserva, pretul corect pentru 280gr ar trebui sa fie 3,15 lei, in Belgia costa 0,69 euro. Ei au luat 400gr si costa incorect 4,49 lei:
    http://www.emag.ro/supermarket/fasole-rosie-400g-delhaize-98690/pd/DSMVYMBBM/
    http://shop.delhaize.be/fr-be/Epicerie-salee/Conserves/Legumes-en-conserve/Haricots-rouges/p/S2010100500116740000

    Multe produse nu se pot compara fiindca ba e pretul de baza exprimat in kilograme, ba in litri!

    Apreciază

  11. Raspuns oficial de la directorul departamentului Customer Management si Audit.

    Credeam ca doar tutele alea sunt incompetente, dar asta e si mai rau. Toate argumentele sunt ridicole si false.

    „Ne dorim foarte mult să lămurim această situaţie, tocmai pentru a nu lăsa nici cea mai mică urmă de îndoială asupra bunelor noastre intenţii în raport cu consumatorii noştri. Prin urmare, am reluat toată analiza, pas cu pas,
    în privinţa acestui produs, din absolut toate punctele de vedere, inclusiv cel al modului în care s-au făcut etichetarea şi construirea preţului final. Aşa că vă putem comunica următoarele:

    – În urma verificărilor am descoperit o eroare la eticheta produsului privind preţul exprimat per kg, însă preţul de vânzare a produsului finit, respectiv al borcanului cu castraveţi invocat este corect şi ţine de toţi factorii pe care i-am menţionat deja si care sunt implicaţi în cazul unui produs achiziţionat de la un importator:preţurile de achiziţie de la furnizor, ce cuprind cheltuieli de transport, costuri logistice necesare punerii în vânzare, costuri de reciclare etc. În plus, vă putem spune că este un articol cu rulaj mic în România, astfel că eforturile logistice afectează major preţul produsului şi implicit preţul de raft.

    – Ne cerem scuze pentru eroarea prin care am comunicat similitudini între preţul per kilogram din România şi cel din Germania, înainte de a verifica acest lucru. Vă putem împărtăşi faptul că preţul de facturare la kilogram de la furnizor este aproape dublu faţă de cel afişat la raft, iar preţul de vânzare la borcan este similar preţului pieţei acestui produs în România.

    Vă asigurăm că luăm toate măsurile necesare pentru soluţionarea promptă a situaţiei, prin corectarea etichetării şi o comunicare cât mai transparentă cu consumatorii noştri.

    De asemenea, sortimentul de castraveţi muraţi pe care îi punem la dispoziţia clienţilor este diversificat şi cuprinde peste 15 variante diferite de produse, pe gustul fiecăruia, incluzând produse făcute în România sau produse de import din care clienţii pot alege, cu preţuri ce pornesc de la 3,5 lei.

    Vă rămân la dispoziţie şi pentru alte informaţii.”

    Apreciază

  12. Da, a intors-o ca de la Ploiesti, cica pretul de baza pe kg de pe eticheta ar fi gresit. Si-apoi nu cred nici in ruptul capului argumentul, c-ar avea alte conditii de procurare de la furnizor decit Kaufland Germania. Conditiile sunt egale la nivel de concern. Si cum Kaufland face parte din Schwarz Gruppe, acele conditii sunt identice si pentru Lidl.

    Pina la urma nici macar n-a explicat cum a calculat pretul!

    Si cum se face ca aceeasi castraveti costa doar 60% din pretul Kaufland la un magazin online, care cu siguranta n-are conditii de procurare ca un concern?
    http://www.pretistet.ro/produs/conserve-din-legume/kuhne-ungarische-gurken-castraveti-picanti-670gr/

    S-ar putea ca totul sa fie facut cu metoda de citiva „baieti destepti” de la Kaufland Romania. Ei primesc marfa de la centrala cu un pret fix pe care-l primesc toate filiale din toate tarile. Probabil ca aleg niste produse importate, umfla pretul, calculind „gresit” si baga diferenta in buzunarul lor.

    P.S. Ca ultima informatie, pe directorul departamentului il cheama Mihaita Stoian si are adresa de e-mail: mihaita.stoian@kaufland.ro

    Apreciază

  13. Interesant este ca mai intii invoca argumentul ca pretul ar fi mai scump din cauze logistice, dupa care mai trinteste ca cica ar plati dublu furnizorului. Pai, daca e asa, desi e pretul dublu decit cel din Germania, inseamna ca iese in pierdere 😉

    Apreciază

Ai ceva de spus?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s