Articolele publicate până acum ca şi articolul de față, nu sunt o promovare a mişcării sataniste, ci o informare cu privire la aceasta, ce sub diferite forme exista în România şi dă destulă bătaie de cap părinţilor şi autorităţilor. Apariţia siturilor de socializare, a deschis larg porţile “cluburilor” sataniste din ţară şi din lume. Ritualurile încep online, apoi se mută în locuri pe care doar membrii clubului le cunosc. Negarea apartenenţei la asemenea grupări este extrem de vehementă, adepţii pozând în credincioşi – practicanţi chiar – până în momentul în care, ajungând la o anumită vârstă, nu mai dau socoteală nimănui despre acţiunile şi credinţa lor. Este binecunoscută recenta poveste a copilului unui politician, fugit de acasă şi recuperat cu greu de părinţi. Cazul a fost muşamalizat în mare parte, dar în anumite cercuri se cunoaşte adevărata poveste (de origine satanistă) a aventurii minorului…
Satanismul în România
Numărul sataniştilor este destul de dificil de precizat, mai ales că mişcarea capătă pe zi ce trece mai multă trecere în rândul tinerilor. Nu este obligatoriu ca aceştia să participe la ritualurile sataniste, este suficient statutul de membru simpatizant. Simpatizanţii ascultă muzică de o anumită factură, heavy metal, trash, punk, etc, căutând să descopere mesajul ascuns în amalgamul de zgomote sau în textele melodiilor. Nu este obligatoriu să-l găsească. Se îmbracă într-un anumit fel, blugi rupţi, bocanci, impresie de ponosit, tricouri imprimate cu chipuri monstruoase, ori cu însemne hippy care, cu toate că au pătruns în conştiinţa socială ca însemne inofensive, au, unele dintre ele, o semnificaţie satanică. Asta nu înseamnă că toţi rockerii ar fi satanişti sau invers. Dar folosirea frecventă a expresiilor de genul „criminal”, „demenţial”, „bestial”, sau a sintagmelor de genul „a linge pe suflet” sau „a pune în lanţuri” defineşte clar un individ cu orientări (sau măcar simpatii) pentru satanism. Alte semne distinctive purtate de indivizii ce aparţin cultului satanist ar fi:
– Îmbrăcăminte cu Chipul Fiarei şi în mijloc imaginea Marelui Țap. Cunoaşterea semnificaţiei simbolului evidenţiază clar apartenenţa la un grup;
– Jocuri violente în cluburi (partenerii îşi izbesc puternic trupurile în timpul dansului);
– Semne de tăieturi la încheieturile mâinilor (legăminte de sânge) sau semne de înţepături în vene.
Oricum, o parte dintre membrii cultului îşi afişează făţiş apartenenţa atâta timp cât nu au comis fapte antisociale.
Pactul cu diavolul – noviciatul
„Maestre vă recunosc drept Dumnezeul meu şi vă promit să vă servesc cu credinţă atâta timp cât voi trăi şi de aceea renunţ la credinţa mea, în Iisus Cristos şi Fecioara Maria şi toţi sfinţii din Cer, şi vă promit că vă voi adora şi vă voi omagia. De trei ori pe zi voi face cel mai mare rău posibil şi îi voi determina şi pe alţii să facă rău. În cazul în care voi dori să mă convertesc îţi voi da trupul meu, sufletul şi viaţa mea, ca ţinând la tine, pe care Ți le voi dărui fără să Ți le cer înapoi”.
Jurământul de mai sus se numeşte Pactul cu Diavolul şi se rosteşte de novici la întrarea în grup. Urmează apoi ritualul de iniţiere, sacrificiul trupesc şi însemnarea cu cuţitul a noului adept. „Sacrificul trupesc” se face prin violarea novicelui de către membrii grupului. Înainte de „sacrificiu” candidatului i se injectează morfină sau i se dă un alt drog. Apoi acesta face legământul de sânge cu ceilalţi membri ai grupării, care constă în scrijelirea unui însemn satanist pe o parte a corpului. Membrii mai vechi ling sângele şi rostesc formula „bine ai venit în sânul întunericului, fiu rătăcit al lui Satan”, apoi se rănesc la rândul lor şi îşi amestecă sângele cu al novicelui. Urmează o orgie sexuală şi în final, un sacrificiu animal său uman, făcut de liderul grupului secondat de novice, dacă iniţierea se face cu ocazia unei sărbători sataniste.
Ceremonialul ritual desfăşurat în grupuri nu este clar definit, rămânând la latitudinea şefului de grup să inventeze noi trepte şi praguri de iniţiere. Se bazează totuşi pe cele unsprezece (zece, plus homosexualitatea, adăugată de Crowley) grade de iniţiere de „inspiraţie” francmasonică, ale lui Lafayete Ron Hubbard fondatorul „Bisericii scientologice”. Membrii grupărilor afirmă că este necesar să „fii dur şi pur, trăind într-o libertate absolută” fără însă a preciza modalităţile de a ajunge la acestea.
Centrul Naţional Al Mişcării Sataniste
… s-ar afla la Ploieşti. În general numărul membrilor mişcării este greu de precizat întrucât o parte a membrilor nu-şi recunosc apartenenţa la grup, fiind stabilite reguli conspirative cum ar fi primirea unui „nume” care este folosit numai în relaţiile dintre membrii grupului. Dificultatea este accentuată şi de caracterul neorganizat al unor manifestări, fie ele de grup sau izolate. Totuşi, pe lângă „nucleele” ale căror membri nu pot fi cuantificaţi (Sălaj, Dâmboviţa, Timiş) au fost identificate grupuri de 5-15 membri (Buzău, Ialomiţa, Teleorman) şi au avut loc manifestări de grup ce au reunit 30-40 de persoane (Constanţa, Neamţ, Tulcea), precum şi unele izolate de doar câteva persoane (Covasna, Călăraşi, Vrancea, Galaţi, Harghita, Buzău).
Legăturile între grupări se realizează prin intermediul şefilor acestora, care participă la „întruniri” (conform calendarului, pe care l-am publicat în numărul trecut) şi care transmit „colegilor” noutăţile în materie. Sataniştii din Sălaj au întâlniri dese cu grupurile din Cluj, Bihor, Maramureş pe care le frecventează periodic. Cum spuneam mai sus, Centrul Naţional al misării se află la Ploieşti, iar la Cluj şi Braşov centrele zonale din Transilvania. Cu câtva timp în urmă, s-au identificat şi filiale la Oradea şi Baia Mare.
Modalităţile de atragere a adepţilor s-au bazat şi se realizează în continuare pe exploatarea atitudinilor extravagante şi prin propagandă în special printre tinerii de 15-25 ani, fani ai curentelor Death, Trash, Punk, și chiar Hip-hop. O altă categorie, mai restrânsă, din care se recrutează adepţi ai mişcării sataniste sunt persoanele pasionate de ocultism şi magie neagră. Promovarea dogmelor de tip satanic s-a realizat şi prin tipărirea unor publicaţii şi cărţi care tratează fenomenul: „Magii secolului XX”, „Satanismul din muzica rock”, „Ocultismul”, „666”, „Vineri 13” şi altele.
„Suntem aici, peste tot!”
Arad: În localitatea Ineu funcţionează o organizaţie satanistă întemeiată de un student cu patru ani în urmă. Autori neidentificaţi au profanat în noaptea de 5 spre 6 iunie 1996 zece pietre funerare din cimitirul evreiesc din cartierul Grădişte, înscrisurile ducând la concluzia că acţiunea a fost întreprinsă de un grup satanist.
Argeş: În Câmpulung Muscel s-a constituit în 1996 un grup de zece satanişti cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani, majoritatea liceeni conduşi de un (fost) elev al Liceului „Dinicu Golescu”. „Liderul” provenea dintr-o familie destrămată, tatăl său având antecedente penale. După ce în 1997 lider al grupului a devenit „Cătă” (20 ani) ce provenea dintr-o familie de intelectuali, grupul s-a mărit la 20 de membri, cei mai mulţi fiind elevi ai Liceului „Dinicu Golescu”. Acţiunile noului lider poartă amprenta orientărilor imprimate de cercurile sataniste din complexul studenţesc „Regie” Bucureşti cu care „Cătă” întreţinea relaţii strânse. Iniţial membrii grupului se întâlneau la „Clubul Sănătăţii”, iar după ce consumau droguri uşoare şi alcool săvârşeau ritualuri satanice în cimitirul „Flămândă”. Sinuciderea prin intoxicaţie medicamentoasă (sau supradoză?) în martie 1997 a unuia dintre membrii grupării, (Ovidiu Paul Covăi, 22 ani) drept consecinţă a crezului său – a provocat un scandal public, determinând schimbarea locului de adunare. Prin intermediul fiului unui patron de bar, grupul din Muscel a amenajat la demisolul clădirii în care se afla barul un „club pentru rockeri” pe pereţii căruia au lipi afişe şi înscrisuri specifice cultului: Pentagrama, Capul de Mort, Capul de Drac şi Svastica.
Alba: La Alba Iulia au fost identificate mai multe grupări de tineri, îndeosebi elevi, cu preocupări sataniste. S-au remarcat prin violenţă grupările „Răzleţii” din Aiud (desfiinţat în 1994) şi „Recalcitranţii” din Blaj, constituită în 1995.
Bucureşti: În 1994 ia fiinţă mişcarea „ALLZDAM” (All is Damned – totul este blestemat) – formată sub influenţa mişcării de sorginte satanistă „Noua Acropolă”. Întrunirile adepţilor, iniţial într-o discotecă din pasajul Victoria, au luat rapid forma ritualurilor desfăşurate în cimitirele Bellu şi Reînvierea.
O altă grupare, Fraţii Stăpânului, se autorecomandă drept „cult de elită ce respinge credinţa în Christos”. Adepţii acestei lucrări se pregătesc prin rugăciuni, adresate lui Satan, iar misiunea lor este de a preîntâmpina Apocalipsa. Ritualuri se remarcă prin sadism, iar întrunirile au loc într-o „casă de rugăciuni” din Bucureşti.
Una din manifestările sataniste de amploare a avut loc la 24 iunie 1996 la Arenele Romane. La concertul de muzică rock „Old Nick Show” (Concertul Satanei) au participat numeroşi satanişti din Bucureşti şi din ţară cu vârste cuprinse între 15 – 18 ani. La concert au fost remarcaţi „Partizanul” şi „Legionarul”, cel din urmă autointitulându-se liderul punkerilor din Bucureşti.
Bacău: „Biserica lui Satan” are nuclee în oraşele Târgu Ocna şi Oneşti, formate în special din elevi de la Liceul „Costache Negri” şi studenţi. Unul dintre liderii mişcării, Cătălin Gabriel Rusu a fost reţinut de Poliţie în iunie 1997, în Bucureşti, în timp ce se plimba pe stradă cu un craniu şi cu o lumânare aprinsă. A fost internat în spitalul nr. 9 pentru 11 zile.
Botoşani: La Dorohoi în 1994 a fost constituită o organizaţie satanistă de către un student la Iaşi şi un elev de la Liceul Agroindustrial din Şendriceni. Aceştia organizau întâlniri în cimitirul evreiesc sau ortodox, ascultau muzică rock şi se drogau cu aurolac. La Botoşani, sataniştii pretind că gruparea lor „Ucenicii lui Satan” are peste 200 de membri. Grupul foloseşte pentru comunicare coduri secrete iar la primirea în grup se depune jurământul „Moarte lui Cristos”, cu o mână pe un craniu. În cadrul reuniunilor se sacrifică pisici, câini şi păsări.
Bihor: se cunosc trei grupări în municipiul Oradea şi una în Marghita.
Buzău: primele manifestări de gen au apărut în 1995 când două persoane din Cernavodă au „iniţiat” mai mulţi tineri din Buzău în tainele satanismului. Ulterior, „iniţiaţii” şi-au creat propria lor rockotecă într-un bar aflat în centrul oraşului, cunoscut sub numele de „Barul sataniştilor”. Din grupare fac parte şi tineri din Bacău şi Ploieşti. În „arsenalul” lor sunt incluse spray-uri paralizante, lanţuri şi arme albe.
Caraş Severin: Gruparea satanistă din Reşiţa compusă din fete şi băieţi între 12 şi 16 ani utilizează ca semn distinctiv eşarfe albe sau colorate cu inscripţia V.I.T.R.I.O.L. (acronimul expresiei latine atribuite lui Paraclesius „caută în adâncul pământului şi vei găsi piatra ascunsă”). Ei se întâlnesc în cimitire, ritualurile fiind conduse de un mentor înfăşurat în timpul ceremoniei într-o eşarfă albă pe care este scris „Kill The Holly Virgin” (Ucide Sfânta Fecioară). Se consumă droguri şi băuturi alcoolice menite să „înlesnească comuniunea cu spiritele” precum şi cea dintre membrii grupului, care este totală inclusiv în sens fizic.
Botoşani: La Dorohoi în 1994 a fost constituită o organizaţie satanistă de către un student la Iaşi şi un elev de la Liceul Agroindustrial din Şendriceni. Aceştia organizau întâlniri în cimitirul evreiesc sau ortodox, ascultau muzică rock şi se drogau cu aurolac. La Botoşani, sataniştii pretind că gruparea lor „Ucenicii lui Satan” are peste 200 de membri. Grupul foloseşte pentru comunicare coduri secrete iar la primirea în grup se depune jurământul „Moarte lui Cristos”, cu o mână pe un craniu. În cadrul reuniunilor se sacrifică pisici, câini şi păsări.
Bihor. Se cunosc trei grupări în municipiul Oradea şi una în Marghita.
Buzău. Primele manifestări de gen au apărut în 1995 când două persoane din Cernavodă au „iniţiat” mai mulţi tineri din Buzău în tainele satanismului. Ulterior, „iniţiaţii” şi-au creat propria lor rockotecă într-un bar aflat în centrul oraşului, cunoscut sub numele de „Barul sataniştilor”. Din grupare fac parte şi tineri din Bacău şi Ploieşti. În „arsenalul” lor sunt incluse spray-uri paralizante, lanţuri şi arme albe.
Brăila. În 1994 se constituie grupul „Satanis”, fără activităţi sataniste propriu zise.
Caraş Severin: Gruparea satanistă din Reşiţa compusă din fete şi băieţi între 12 şi 16 ani utilizează ca semn distinctiv eşarfe albe sau colorate cu inscripţia V.I.T.R.I.O.L. (acronimul expresiei latine atribuite lui Paraclesius „caută în adâncul pământului şi vei găsi piatra ascunsă”). Ei se întâlnesc în cimitire, ritualurile fiind conduse de un mentor înfăşurat în timpul ceremoniei într-o eşarfă albă pe care este scris „Kill The Holly Virgin” (Ucide Sfânta Fecioară). Se consumă droguri şi băuturi alcoolice menite să „înlesnească comuniunea cu spiritele” precum şi cea dintre membrii grupului, care este totală inclusiv în sens fizic.
Constanţa. Primele grupări au fost înfiinţate de un emisar al „Fraţilor Stăpânului” din Bucureşti. Acesta furniza ţigări cu haşiş elevilor din liceele „Traian” şi „George Călinescu” din Constanţa prin intermediul a doi satanişti locali” „Şacalul” şi „Hiena”. Activităţile sataniştilor din Constanţa au fost mul mai numeroase decât în alte judeţe. La 3 mai 1995, lingă conductele de termoficare de lângă staţia CFR Constanţa a fost găsit cadavrul lui Ionescu Traian, de 41 de ani, alcoolic, ce prezenta o plagă tăiată în regiunea gâtului. Pe faţă şi pe trup cadavrul prezenta zgârieturi în forme neregulate realizate cu un corp ascuţit. Peste cinci zile, la 9 mai, la numai 800 de metri de locul unde a fost găsit cadavrul lui Ionescu Traian, este găsit Marcu Vancea de 50 ani, tot cu gâtul tăiat. Pe trupul acestuia, s-au găsit aceleaşi urme, de această dată distingându-se foarte clar pentagrama satanică. Victimei i s-a furat haina de piele. În urma cercetărilor efectuate, Poliţia i-a identificat şi arestat autorii celor două omoruri. Ei se numesc Horaţiu Pintilie de 21 ani, Tiberiu Pintilie de 18 ani şi Marcu Vancea de 19 ani, din Constanţa, adepţi cultului satanist, iar la percheziţia efectuată la domiciliul acestora, s-au găsit obiecte specifice cultului şi dovada că cele două omoruri au fost săvârşite în cadrul unor ritualuri satanice.
În noaptea de 16 spre 17 mai 1997 s-a prezentat la Poliţia din Constanţa Tudorache Dan Florentin, de 18 ani, care a declarat că şi-a ucis mama. Din cercetările Poliţiei a rezultat că în aceeaşi noapte, în jurul orelor 1, acesta i-a aplicat mamei sale mai multe înţepături cu o furculiţă, apoi a lovit-o cu un casetofon şi un scaun, după care a ştrangulat-o cu un cablu electric. În camera lui Tudorache Dan Florentin au fost găsite însemne sataniste, iar în timpul anchetei acesta a declarat că a premeditat omorul.
La 14 aprilie 1997, în comună Raşova judeţul Constanţa, Costea Cristina, de 16 ani, elevă la Grupul şcolar „Atomo-Electric” din Cernavodă s-a sinucis ingerând o substanţă toxică. Aceasta avea destul de des discuţii cu părinţii, aceştia nefiind de acord că fata făcea parte dintr-o grupare satanistă.
Altă sinucidere, la Tulcea. Costel Grecea de 17 ani, fost elev al Liceului de Construcţii din localitate, s-a spânzurat la 16 ianuarie 1996. Din cercetările Poliţiei din Tulcea a rezultat că Grecea Costel, care îşi manifestase convingerile sataniste începând din 1995, a atras-o în grup şi pe prietena să V.N., de 16 ani, elevă. Au hotărât să se sinucidă împreună ca sacrificiu suprem adus lui Satan. Pentru asta, au închiriat o cameră la un hotel din Tulcea şi au trecut la săvârşirea ritualului ce avea ca punct final actul suicid. Dar, din cauza greutăţii corpului, cordonul de pânză folosit de V.N. s-a desfăcut. Ea a încercat din nou să se sinucidă tăindu-şi venele, dar şi această tentativă a eşuat, datorită stării psihice a acesteia.
Covasna. În judeţul Covasna există mai multe persoane cu preocupări sataniste. Printre aceştia, se numără elevi ai Liceului Economic, ai Grupului şcolar „Perspektiva”, cântăreţi de muzică rock (Sfântu Gheorghe). În ziua de 1 mai a fiecărui an, sataniştii se întâlnesc la peştera Almaşului din judeţul Harghita aflată la 20 km de oraşul Baraolt şi sărbătoresc „Ziua Focului”.
Cluj. Profanarea unui număr de 82 de morminte din cimitirul Mănăştur-Zorilor din noaptea de 10 spre 11 mai 1997 poartă semnele ritualurilor sataniste. Tot la Cluj, a fost înfiinţată o „filială metafizică” a sectei „Fiii lui Lucifer” al cărei guru era Owen Smith, cetăţean american „venit în România pentru a face lumină”.
La festivalul de muzică rock, organizat în zilele de 19-20 iunie 1997 în municipiul Dej, de Alexandru Filip liderul formaţiei pop-rock „Sunet Transilvan”, au participat formaţiile „Eternal Morning” din Vaslui, „Funeral Ceremony” din Dej şi „GOD”. În repertoriul abordat, vestimentaţia precum şi evoluţiile scenice ale trupelor amintite se regăseşte întreaga simbolistică satanistă. Fanii acestora au încercat să-şi copieze idolii.
Dâmboviţa. Primul grup format din 30 de tineri a apărut în anul 1995 la Târgovişte, întâlnirile membrilor realizându-se în parcul Chindia. „Ideologul” grupului era un student, cunoscut sub numele de „Anonimus”. Sataniştii din Târgovişte aveau ca locuri de întâlnire barurile „LM” şi „Fiord”.
În oraşul Pucioasa, un grup de rockeri satanişti se întâlneau la restaurantele „Parc” şi „Debarcader”. Liderul grupului este poreclit „Pufu” iar membrii grupului poartă medalioane cu simboluri naziste şi folosesc salutul nazist când se întâlnesc.
Dolj. La Craiova s-a format un grup de elevi şi studenţi grupat sub denumirea „Sataniştii” care îşi declarau apartenenţa „Bisericii lui Stan”. Locul de întâlnire al acestora era barul din parcul de lângă magazinul Mercur, vizavi de sediu Prefecturii.
Galaţi. În cursul anului 1966 se constituie un grup de satanişti sub denumirea „Cavalerii iadului”. Sub influenţa „Galaxienilor” din Kiev, un grup de maici de la Mănăstirea Vladimireşti se închină la „Spiritul lui Opal”.
Gorj. La târgu Jiu a activat o grupare satanistă sub denumirea de „Wehrmacht” căreia îi este atribuită profanarea cu simboluri satanice a Coloanei lui Brâncuşi. În Țicleni, a activat o grupare compusă din cincisprezece tineri cu vârste între 14 şi 20 de ani care avea ca scop „organizarea unui sistem de viaţă satanist”.
Iaşi. În rândul studenţilor de la Universitatea ieşeană există o puternică grupare satanistă cu legături în toată ţara. Primul nucleu satanist, intitulat „Frăţia” s-a constituit în 1994 incluzând în mare parte elevi cu vârsta cuprinsă între 13 şi 19 ani. Aceştia se adunau în catacombele complexului arheologic din zona Cina, unde, pe fondul consumului de alcool şi marijuana săvârşeau ritualuri sataniste şi orgii sexuale de grup. În cursul anului 1995, ca lider al staniştilor ieşeni a fost acceptat un cetăţean canadian cunoscut sub pseudonimul „Isidor”, care îi aduna pe tineri la fiecare sfârşit de săptămână în cimitirul Eternitatea. „Petrecerea” începea cu alcool şi droguri apoi se trecea la săvârşirea ritualului şi orgii sexuale în grup. Nu a lipsit nici profanarea de morminte. În cadrul grupului, fiecare membru primea o poreclă şi un număr (de exemplu EAST 17), depunea jurământul satanist, îşi cresta braţele cu lama iar sângele colectat era consumat de ceilalţi membri ai grupului. Majoritatea membrilor grupului frecventau „punkoteca” barului „Timiş” unde consumau alcool amestecat cu diazepam şi alte substanţe halucinogene.
Ilfov. La Brăneşti a activat grupul denumit „Îngerul Morţii”.
Harghita. În fiecare dintre cele şase licee ale oraşului Odorheiul Secuiesc există grupări de câte 10 – 15 persoane care formează nuclee de „novici”, conduse de un şef. Liderul unei asemenea grupări este „Peţi” care şi-a axat preocupările pe „satanizarea”tinerilor” încercând să legalizeze activitatea sub acoperirea unui club de muzică. Violenţa din mediul satanist a culminat cu un suicid, în spiritul sloganului „cel ce se sinucide devine sluga lui Satan, ceea ce înseamnă perfecţiunea”. Denes Mathe (elev) după ce a avut prima tentativă de sinucidere în septembrie 1996, s-a sinucis la sfârşitul lunii ianuarie 1997, ultimul mesaj al acestuia fiind „Ne întâlnim în iad!”. La Odorheiul Secuiesc sataniştii se întâlneau la barul „Siculus” iar la Miercurea Ciuc în barul „Tâlos”. În Ghiorgieni, iniţierile ezoterice erau organizate în localul „Bradul de Argint”.
Hunedoara. Gruparea „Bisericii lui Satan” din Simeria a devastat în 1994 o parte a cimitirului ortodox, distrugând cruci şi monumente funerare pe care le-au mânjit cu sânge animal.
Mureş. În municipiul Târgu Mureş fiinţează grupuri de rockeri satanişti încă înainte de 1989. Cea mai importantă grupare este „Fiii Satanei” formată exclusiv din tineri de naţionalitate maghiară. Printre membrii grupării au fost identificaţi elevi de la liceul „Unirea” din localitate. Rockerii se întâlneau la barul „Dery” provocând scandaluri cu ceilalţi tineri. În cadrul ceremoniilor practică sacrificii animale.
Neamţ. Fenomenul satanist a fost semnalat în trei licee din oraşul Piatra Neamţ: „Calistrat Hogaş”, „Petru Rareş” şi „Liceul de Artă”, lider al mişcării fiind un solist de muzică rock. În perioada 2-4 iunie 1995 sataniştii din judeţ constituiţi în asociaţia de tineret „Fun Rock” au organizat o manifestaţie în piaţa Ştefan cel Mare sub acoperirea acţiunii „Ecomont ’95”. Cu acest prilej, liderul acestora i-a incitat la violenţă, acţiunea finalizându-se cu acte de vandalism în cimitirul „Eternitatea”. Şeful sataniştilor din Patra Neamţ, cunoscut de poliţie pentru comportamentul său violent, susţine că ar avea puteri paranormale. El a participat la un curs organizat de o grupare satanistă din Ungaria în 1995.
Deşi satanismul a pătruns cu ani în urmă pe filiera „Universităţii Elba”, unii dintre membrii grupării sataniste intenţionează să adere la organizaţia „Fraţii Stăpânului” din Bucureşti. Printre aceştia se află tineri neintegraţi social sau intraţi în conflict cu factorii educaţionali. Unul dintre ei, susţine că un satanist are dreptul de a lua viaţa unei persoane dacă „simte” că într-o viaţă anterioară a fost părintele acesteia.
Satu Mare. Un grup de elevi de la Liceul Doamna Ghica se aduna în timpul nopţii în incinta unui imobil aparţinând comunităţii evreieşti unde disecau broaşte la lumina lumânărilor cu scopul de a obţine „puteri supranaturale de la Lucifer”. Unul dintre membrii grupului se supără atât de tare pe profesorii de la liceu care „îl asupreau”, încât într-o noapte dă foc cataloagelor.
Sălaj. Două grupări sataniste au activat în oraşele Zalău şi Jibou. Tineri de 15-20 ani din aceste oraşe, fani ai muzicii rock, poartă drept semne de identificare a grupului de apartenenţă crucifixuri întoarse cu semnul „666”, vestimentaţie de culoare neagră şi geci de piele cu semnul „cap de mort”.
Sibiu. În anul 1994 a fost înfiinţată la Sibiu o grupare satanistă al cărei lider poreclit „Priest” (Preotul) a participat la profanarea mormintelor din criptă Bisericii Ursulinelor (romano-catolică) fapt pentru care s-a ales cu o pedeapsă de 9 luni la locul de muncă. În localitatea Ocna Sibiului un grup de elevi au profanat în noapte de 22 spre 23 martie 1997 monumente funerare atât din cimitirul ortodox cât şi din cel reformat.
Teleorman. În oraşele Alexandria, Turnu Măgurele, Zimnicea şi în comunele Buzescu şi Orbeasca s-au constituit grupuri de tineri care au adoptat practici şi simboluri specifice „Bisericii lui Satan”. Grupurile sunt bine structurate şi au locuri de întâlnire bine stabilite.
Timiş. În anul 1994 a apărut şi s-a extins rapid mişcarea „Deaderilor”. Iniţial grupul de cincizeci de tineri se întrunea într-o pădure unde se făceau orgii sexuale şi sacrificii de animale. În timp au câştigat audienţă, sediul lor fiind rockoteca „Subway” din Timişoara. Începând din 1995, aceştia au un lăcaş de cult propriu pe strada Revoluţiei, unde predicator este Dan Lasaskevici. Grupurile de satanişti se întâlnesc
La „Blues Club-Crossroad” unde consumă alcool şi droguri uşoare, apoi se duc la cimitir unde sacrifică animale sau practică sexul în grup.
Tulcea. Mişcarea „Satanistă” din Tulcea a apărut ca urmare a acţiunilor desfăşurate de „deaderii” timişoreni aflaţi pe litoral în anul 1994. În oraş activează trei grupări sataniste formate de elevi ai liceului Economic, Naval şi Şcoala Normală. În cadrul ritualurilor aceştia practică frecvent sacrificiile de animale.
În noaptea de 8 spre 9 martie sataniştii tulceni au profanat cimitirul din localitatea Parcheş, iar în noaptea de 2 spre 3 mai a aceluiaşi an cimitirul din comuna Sarichioi.
Vaslui. Simboluri ale sataniştilor au fost desenate pe unele monumente din oraşul Vaslui.
Vrancea. În comună Vidra, un grup de tineri şi-au declarat aderenţa al „Biserica lui Satan”. Iniţiatorul grupului era fiul unui inginer care a locuit o perioadă în Bucureşti. Membrii grupului se întâlnesc în cimitir pentru aşa zise „şedinţe de spiritism”.
Articolul l-am scris în urmă cu 12 ani, pe baza documentaţiei puse la dispoziţie de Inspectoratul General al Poliţiei, Direcţia Poliţiei Judiciare. Anumite pasaje și declarații le-am copiat ad literram. L-am completat apoi, pe masura ce trecea vremea cu date culese de pe net.
Opinii
Am stat de vorbă cu vreo câţiva adepţi ai cultului. Toţi au acceptat să se spovedească, cu condiţia să nu le fac public numele ci doar porecla (aleasă atunci sau probabil avută).
Opiniile de mai jos aparţin unor oameni care trăiesc printre noi. Au fost culese în urma cu câteva luni. Cum vă spuneam la începutul serialului, fiecare este liber să creadă în ce sau în cine vrea. Fiecare este liber să adere la orice cult, indiferent de orientare. Probabil, în scurt timp, Biserica lui Satan va fi recunoscută oficial şi în România. Dar oricare ar fi cultul, orientarea sau religia, un singur lucru este periculos: fanatismul. Iar fanaticii, oricare ar fi ei, ucid…
Iago, 17 ani elev al Liceului I.L. Caragiale (Bucureşti): „Am intrat în grup acum doi ani. La început din curiozitate, apoi, după ce am priceput mai bine concepţiile acestei religii am aderat din tot sufletul. A fi discipolul lui Satan este un lucru înălţător. Nu ştiu de ce Biserica Ortodoxă sau cea catolică nu înţeleg că noi ne închinăm tot unui fiu al lui Dumnezeu, cel pe care acesta l-a alungat din Rai. În viaţă dacă faci bine, primeşti întotdeauna rău, ca în proverbul acela cu facerea de bine. Eu n-am mai făcut de multă vreme bine nimănui şi am avut numai realizări. Ultima, şi aş spune destul de importantă, tata mi-a cumpărat o maşină. Până acum o mai foloseam pe a lui, fără permis, dar de acum înainte am carul meu. Cum învăţ? Destul de bine. Îngerul Negru veghează asupra mea.”
(N.a.: Liceul Caragiale din Bucuresti, este de mai multi ani, pe primul loc in “topul” consumatorilor de droguri)
Pixxy, 16 ani, elevă, Liceul Jean Monnet București. E mişto. Mă îmbrac cool, fac băieţii rost de trenţe de dincolo la nişte preţuri de-ţi crapă capu’. Am dat pe-o geacă de piele cu Capu’ de Țap doar două milioane şi o oră de sex oral, care nu se pune. Ne întâlnim, ascultăm muzică, mai tragem o pipă, o punem din când în când. Sunt unele care zic nu, nu le obligă nimeni, dar mie îmi place. N-am sacrificat nimic, dar o cruce două, tot am întors pe dos.
Ureche, 17 ani, elev Liceul Tonitza: Îmi fac singur desenele care mă interesează. Mai greu e cu bijuteriile. Un set de inele ca astea (capete de mort, pentagrama, steaua lui David, n.r.) costă destul de mult. Mi le-a adus cineva din State. Din când în când, mă droghez cu gaşca şi atunci totul e altfel. Tu te-ai drogat vreodată? Încearcă, n-o să regreţi. Sigur, costă o „marfă” de calitate, dat ai mei au o afacere care merge şi nu mă plâng. Nu suport pisicile, le-aş omorî pe toate fără nici un ritual. Ultima a fost o pisică neagră pe care am tăiat-o cu mâna mea şi i-am băut sângele, de sărbători.
Nana, 16 ani, Colegiul National Mihai Eminescu, Constanţa. Am citit şi eu ce aţi scris voi acolo. Tâmpenii, numai tâmpenii. Eu n-am auzit că cineva din grupul nostru să fi tăiat gâtul la vreun boschetar şi fac parte din grup de când aveam 12 ani, cu sora mea. Ce dacă ascultam muzică în cimitir, deranjează pe cineva? Morţii oricum n-aud, iar celorlalţi le e frică să vină noaptea acolo.
Sfântul Francisc, student, Bucureşti. „Sunt în Biserica lui Satan de aproape 4 ani, mai bine zis de când eram în liceu. Am văzut multe, nu vreau să vorbesc despre ele cu cineva din afara cultului. Voi, creştinii de rând, ortodocșii, habar n-aveţi că mai există şi altceva decât religia voastră. Deschideţi bine ochii, pentru că va veni ziua în care veţi veni la noi şi ne veţi implora în genunchi să vă primim în rândurile noastre, dar va fi prea târziu. Ceea ce numiţi voi păcate, nu sunt altceva decât fapte bune, care vi se vor întoarce înzecit. Dă-mi un singur exemplu din Biblia voastră în care să nu fie vorba de incest. Dă-mi un singur exemplu de toleranţă. Vorbesc de adevărata Biblie, Vechiul Testament. Cel Nou a fost scris pentru săracii cu duhul, ce urmau să se prosterneze în faţa unei manipulări politice. Nu-mi mai vorbi de adevărurile biblice, le ştiu. Ca să combaţi o doctrină trebuie să o cunoşti. Satanismul nu este o mişcare, este o religie, singura adevărată, iar intoleranţa a fost ridicată la rang de religie nu de satanişti ci de creştini. Sacrificii există în toate religiile, mielul pe care îl mâncaţi cu atâta poftă de Paşti nu este un sacrificiu inutil, adus unui zeu inexistent? Nu uita: Va veni Ziua. Curînd.”
Paradă ieftină, laude aiurea sau adevăruri spuse de adolescenţi ce abia îşi încep viaţa? Nu ştiu şi sincer, nu mai interesează. De aici înainte, părinţii, şcoala, SRI-ul şi Poliţia au treabă. Mult mai multă treabă. Exacerbarea fenomenului satanist apare ca o contrapondere a fenomenului religios, atât de prezent în viaţa noastră cotidiană. Popii ortodocşi umblă din casă în casa, sub diverse pretexte religioase. Martorii lui Iehova la fel. Și mulţi alţii, care propovăduiesc „adevărata credinţă”. De ce n-ar apărea (dacă cumva n-au apărut deja) Martorii lui Satan sau ai lui Lucifer? Oamenii sunt construiţi în aşa fel încât să creadă în “ceva”. Cei ce nu “cred” sunt scoşi într-un fel sau altul în afara “normalităţii” creştine, penticostale, baptiste, yehoviste sau sataniste. Aşa şi? Ateii rămân atei!
Domnule, e bun blogul, dar, dă-mi și mie niște surse, de unde ai informațiile acestea?
Problema nu e că nu te cred, ci că nu pot verifica empiric aceleași lucruri și eu pentru a le da mai departe.
ApreciazăApreciază
Articolul pe care l-ai citit este partea a doua a unui serial despre fenomenul satanist din România, pe care l-am scris acum vreo douăzeci de ani și l-am publicat în presa vremii. In prima parte,“Pentru că Dumnezeu l-a alungat pe Diavol din Rai, acesta şi-a făcut discipoli printre oameni”, ai toate informațiile de care ai nevoie. Cei despre care era vorba in articol, sper să fi crescut mari și să aibă alte preocupări decât aceea de a se închina unui zeu imaginar…
ApreciazăApreciat de 1 persoană
Blogerule, care esti tu bloger si te informezi din cel putin trei surse, apoi scrii articole cu pixul infipt in c….! Articolul tau este de aceeasi categorie ca cel din fosta „fituica” a celebrului ion cristoiu, despre gaina care a nascut pui vii! Parca ai pe umeri, in loc de cap, un girofar, care se invarte, lumineaza si spune: „Sunt destept-sunt destept-sunt destept……sunt destept……”! :))))) Am glumit, sezi bland! Nu zice asta!
ApreciazăApreciază
Ovi care eşti tu Ovi (de la ovină?) iartă-mă că ți-am pus idolul în pagină, să ți-o spun p-a dreaptă, mi se rupe de toți idolii inventaţi la care vă închinaţi voi, indiferent dacă sunt albi sau negri. Dumnezeu sau Dracu, e unul și același concept, este personificarea fricii sau adorației voastre față de necunoscut. Din nefericire pentru voi, când veți afla că nu există Moș Crăciun, veți avea o mare dezamăgire… Și da, m-am informat din trei surse, Dumnezeu, Dracu şi Poliția română. Cât despre găina lui Cristoiu, face parte fix din aceeași categorie cu scrierile lui Antonn Szandor LaVey sau ale Bibliei creștine. Adică a invențiilor pentru păcălit fraieri.
ApreciazăApreciază